Na fotkách, které se objeví na sociálních sítích, by měly figurovat ruce, oči a emoce, říká úspěšná podnikatelka
Eva Nemčková, maminka nejmladší výherkyně soutěže MasterChef, ale hlavně úspěšná podnikatelka navštívila ve středu 9. 10. 2019 naši školu. Zakladatelka brandu Needo, společnosti, která se specializuje na výrobu zdravotních pomůcek pro mentálně postižené, jako jsou například stylové bryndáky nebo návleky na kola invalidních vozíků. Cílevědomá Slovenka se v oblasti marketingu pohybuje už nějakou chvíli, během svého aktivního pracovního života už stihla vystřídat několik pozic ve světových firmách, jako například Mars, který mimo jiné vyrábí i tyčinky Mars, nebo Unilever, jenž zaštiťuje značky Dove nebo Lipton.
Během své návštěvy žáky obeznámila s fungováním marketingu jako takového, s tím že prodává vzhled výrobku. Vysvětlila, proč je v jednoduchosti krása a jak simplicita ovlivňuje kupující (nejúspěšnější světové značky mají jednoduchá loga, elegantní design; Apple, Google). Také rozdala pár užitečných rad: nejlepší reklama je doporučení, každá společnost by měla mít svou tvář (nebo postavičku, jako například e-shop Alza.cz, který se v měsíční návštěvnosti webu vyšplhal až na neuvěřitelné dva miliony uživatelů), na fotkách, které se objeví na sociálních sítích, by měly figurovat ruce, oči a emoce. Dále mluvila o důležitosti prezentace na internetu a základních principech algoritmů Instagramu a Google.
V závěrečné části workshopu ukazovala, jak správně fotit jídlo, jaké pomůcky jsou k tomu potřeba a jak sdílet fotky na sociální sítě, aby byl výsledek pro potencionální zákazníky atraktivní. Objektivně zkritizovala některé stránky navržené žáky a navrhla řešení kosmetických nedostatků. Ve svém vyprávění povídala o cestě k vydání kuchařky její dcery Kristínky, jež má velmi elegantní, minimalistický design a stala se tzv. bestsellerem (prodáno více než 10 000 kusů).
Posluchačům vyprávěla svůj příběh a dodávala jim odhodlání jít si za svým snem, nebo si ze začátku alespoň stanovit nějakou vizi, protože právě vizí to u paní Nemčkové také začalo. Jako matka dvou děvčat, Kristínky, která touží po získání Michelinské hvězdy, a Paulínky, která jí byla inspirací v budování značky Needo, má také svou vizi: dostat se s designovými pomůckami pro nemocné na světový trh, kde je dnes výběr velmi omezený. Sen si plní tím, že pracuje se svou rodinou a aktivně ji zapojuje do budování něčeho prospěšného. “Ráda bych také skončila na obálce časopisu Forbes,” doplnila s úsměvem.
SABINA BALÁŽOVÁ