Kritéria hodnocení profilové maturitní zkoušky – BIOLOGIE

Kritéria hodnocení profilové maturitní zkoušky Biskupské gymnázium Žďár nad Sázavou – BIOLOGIE
Forma zkoušky
Profilová maturitní zkouška hodnotí ústní projev studenta, který si losuje jedno maturitní téma ze třiceti zadaných maturitních témat.
Výkon žáka u zkoušky je hodnocen jednou souhrnnou známkou.
Pravidla hodnocení profilové maturitní zkoušky z biologie:
Klasifikace známkou výborný
Student mluví k tématu maturitní otázky samostatně, rozumí podstatě zadání. Vyjadřuje se správně, výstižně, bezchybně. Používá správnou biologickou terminologii a dovede vysvětlit souvislosti mezi danými jevy. Obrázky a biologická schémata, která jsou součástí maturitní otázky, dokáže bezchybně popsat. Správně odpovídá na doplňující dotazy zkoušejících.
Klasifikace známkou chvalitebný
Student mluví k tématu maturitní otázky většinou samostatně, jen za občasné pomoci učitele. Vyjadřuje se s drobnými nepřesnostmi v biologické terminologii. Obrázky a biologická schémata, která jsou součástí maturitní otázky, dokáže popsat s drobnými chybami, dokáže však chyby ve svém výkladu s pomocí zkoušejícího opravit.
Klasifikace známkou dobrý
Student mluví k tématu maturitní otázky sice samostatně, ale s chybami, zkoušející musí kvůli nepřesnostem do výkladu studenta vstupovat. Zkoušený se vyjadřuje nesouvisle a nepřesně se orientuje v biologické terminologii. Obrázky a biologická schémata, která jsou součástí maturitní otázky, popisuje s chybami a potřebuje při výkladu vedení a pomoc učitele. Student chyby dokáže opravit jen tehdy, je-li zkoušejícím ke správné odpovědi naveden.
Klasifikace známkou dostatečný
Student nemluví k tématu maturitní otázky samostatně, nemá ucelený přehled o daném tématu. Vyjadřuje se nesouvisle a dělá zásadní chyby v biologické terminologii. Informace sděluje za pomoci vedení učitele. Popis obrázků a biologických schémat řeší se zásadní nepřesností. Zkoušející většinu času vymezeného na zkoušku studenta klade návodné otázky.
Klasifikace známkou nedostatečný
Student nemluví k tématu maturitní otázky samostatně, danému tématu nerozumí. Ústní projev studenta je zatížen zásadními nedostatky, vyjadřuje se nesouvisle a chybuje. Neovládá biologickou terminologii a nedokáže odpovědět na otázky kladené učitelem. Obrázky a biologická schémata, která jsou součástí maturitní otázky, není schopen popsat ani s návodnou pomocí zkoušejícího.
Kritéria hodnocení profilové maturitní zkoušky z biologie zpracovala Ing. Lenka Melicharová
28. 8. 2024