Bigy opět v Německu!

Na návštěvě v Chamu

Nabitý týden v německých rodinách strávilo poslední květnový týden 11 studentů
naší školy. Stačí jenom ukázka z programu a každému musí být jasné, že to bylo
neskutečně inspirativní, poučné a současně zábavné: prohlídka školy, účast ve
výuce, audience na okresním úřadě, prohlídka Chamu i Norimberku, norimberská
zoo, Frühlingsfest, turistický výšlap na Kaitersberg, grilování, společná party, volejbal,
stolní tenis, plavání v nádherném aquaparku, diskuse v rodinách atd.


A jak studenti akci hodnotili? Přikládáme několik ukázek:
Byla to úžasná příležitost a jsem moc ráda, že jsem ji využila… klidně bych si pobyt
prodloužila… budu na tento týden vzpomínat s láskou – rozmanitý program, vše šlo
podle plánu… poznala jsem normální běžný život, což by se mi jako turistovi
nepodařilo… je super, že máme tuhle možnost vycestovat… chtěla bych se zúčastnit
znova… bylo to parádní a 100krát lepší, než jsem očekával.


Která část programu se žákům nejvíc líbila?
- výšlap na Kaitersberg (z 450 na 999 m. n. m. – byl to záhul) a následné
grilování a tenis u paní učitelky – úžasná přátelská atmosféra
- volejbal, zoo v Norimberku, povídání s rodiči
- Frühlingsfest – mojí Emmy nevadilo, že jsem si půjčila její dirndl (ženský lidový
kroj)
- společné akce s německými žáky
- v bazénu, tam jsem si to užila


Co účastníky výměnného pobytu v Německu překvapilo?
- nádherná příroda a způsob hospodaření s půdou i lesními porosty
- že i mladí lidi nosí dirndl (kroj), (např. na akci, která je podobná naší pouti)
- movitost některých rodičů
- vůbec jsem nerozuměla místnímu nářečí
- obrovské domy


Jak hodnotí naši žáci výuku na gymnáziu? (každý z našich žáků byl v jiné hodině,
proto je hodnocení tak odlišné)
- jejich způsob výuky je odlišný, ale v něčem je horší, v něčem zase lepší než
ten náš, zdá se mi, že mají mnohem náročnější testy
- výuka nebyla vůbec tak přísná, jak jsem očekával, ve většině hodin to
vypadalo, jako když se nic neučí
- mně ta výuka nepřišla tak kvalitní, půlka třídy si hrála na tabletu, zbytek se
bavil, nová látka probraná za 5 minut, pak už se jenom o tom povídalo
- přijde mi skvělé, jak se v hodinách debatuje a mluví o aktuálních tématech
- překvapilo mě, jak moc se žáci hlásí a snaží se odpovídat
- jsem ráda, že to takhle nevypadá u nás – látka ani vyučující mě nezaujali

Tento příspěvek vznikl za pomoci všech zúčastněných: Honza, Pavel, Lukáš,
Lída, Martina i Marťa, Baru, Marta, Hanka, Linda, Eva (kvinta, septima, 1. B, 2. B,
3. B).


Lenka Havlíková a Jana Jeřábková – organizátorky projektu, pedagogický dozor