Informační a komunikační technologie

Soutěžíme s roboty

Soutěžíme s roboty

02.03.2020 Mgr. Simona Kadlčíková
V soutěži mladých konstruktérů LEGO ROBOT - 3 místo!

V logické olympiádě z kraje do Prahy

V logické olympiádě z kraje do Prahy

05.12.2019 Mgr. Martina Horká

Programátoři uspěli v krajském kole

Programátoři uspěli v krajském kole

15.05.2019 Mgr. Simona Kadlčíková
Bratři Miervovi se dokázali prosadit v konkurenci studentů průmyslových škol z...

Učíme se od nejlepších

Učíme se od nejlepších

10.05.2019 Mgr. Iva Burešová
Umělá inteligence, média a my

3 vítězové okresního kola SOČ se představují...

3 vítězové okresního kola SOČ se představují...

28.04.2019 Mgr. Iva Burešová
Letošní ročník SOČ začal pro naše studenty velkým úspěchem!

Tři vítězství na okresním kole SOČ !

Tři vítězství na okresním kole SOČ !

10.04.2019 Mgr. Iva Burešová
Naši studenti ovládli přírodovědnou část SOČ

Naši programátoři opět uspěli

Naši programátoři opět uspěli

31.03.2019 Mgr. Simona Kadlčíková
Letošní okresní kolo soutěže v programování bylo záležitostí pouze dvou škol a...

Úspěch našich programátorů

Úspěch našich programátorů

22.04.2018 Mgr. Simona Kadlčíková
Ondra Mašek a Honza Černý v krajském kole soutěže v programování na stupních...

Objevitelský den 2018

Objevitelský den 2018

18.02.2018 Mgr. Iva Burešová
Děti se zájmem o zdraví, literaturu, přírodní a technické vědy prožily na Bigy...

Byli jsme v budoucnosti

Byli jsme v budoucnosti

14.09.2017 Mgr. Simona Kadlčíková
Exkurze studentů Biskupského gymnázia na festival technologií budoucnosti...

Na Akademii věd nás mají rádi

Na Akademii věd nás mají rádi

20.04.2017 Mgr. Martina Horká
Opět se nám podařilo získat několik míst pro naše studenty a pedagogy na...

Vědci do středních škol 2016

Vědci do středních škol 2016

27.11.2016 Mgr. Iva Burešová
Program pro naše studenty ve dnech 2.- 4.11. v Jihlavě byl opravdu zajímavý

Algoritmizace a programování - začátečníci: Scratch
Programování - pokročilí: Python
K výuce používáme i kancelářský balík OpenOffice.org s moduly:

  • Writer - textový editor
  • Calc - tabulkový procesor
  • Base - databáze
  • Impress - prezentace

K výuce počítačové grafiky používáme kromě profesionálních nástrojů od firmy Adobe i volně šiřitelné programy jako je : Gimp, Picasa, Blender

Ke stažení z domovských stránek tvůrců:

scratch PythonOpenOffice Gimp PicasaBlender

ICT - Maturitní otázky 2022

  1. Tvorba textových dokumentů, binární reprezentace textu
  2. Šifrování dat, kybernetická bezpečnost
  3. Vzorce a funkce v tabulkovém procesoru
  4. Zpracování dat a empirických závislostí v tabulkovém procesoru
  5. Pokročilé funkce kancelářských aplikací
  6. Digitální technologie
  7. Počítačové sítě
  8. Elektronická komunikace a její vývoj
  9. Databáze
  10. Počítačová grafika, binární reprezentace obrazu
  11. Zvuk a jeho digitalizace, binární reprezentace zvuku
  12. Internet, komunikační protokoly
  13. Principy tvorby webu
  14. Komprese dat
  15. Třídění a vyhledávání
  16. Číselné soustavy a binární reprezentace čísel
  17. Internet věcí a velká data
  18. Algoritmizace a programování
  19. Řídící struktury v jazyce Python
  20. Jednoduché datové typy v jazyce Python
  21. Strukturované datové typy v jazyce Python
  22. Složitost a operační náročnost algoritmů
  23. Umělá inteligence
  24. Licence a autorská práva k digitálním materiálům, informační etika
  25. Detekce a oprava chyb v datech

 

 

OInline generátor barevných schemat:

Color Scheme

Maturitní otázky 2018

sbirka_prikladu_MO-tabulky.zip

IS3 - Tvorba webových stránek

IS3 - Multimédia

IS3_Programovani

IS4 - Počítačové systémy

IS4 - Informace

IS4 - Digitální fotografie

1. ročník - Tabulkový procesor

1. ročník - Textový procesor

1. ročník - Digitální technologie

1. ročník - Počítačové sítě

1. ročník - Komunikace

2. ročník - Databáze

2. ročník - Počítačová grafika